Pravidla šermu
Nejdůležitější pravidlo: Cílem kupodivu není za každou cenu vyhrát (i když to samozřejmě potěší), ale užít si to. Nesnažte se podvádět, bojovat moc tvrdě, hádat se o zásahy apod. Buďte vstřícní a pohodoví. Když vám bude něco vadit (máte pocit, že pravidla jsou nespravedlivá, myslíte si, že někdo podvádí nebo bojuje zbytečně hrubě apod.), tak se nehádejte, nenadávejte, ale zkuste mu to slušně říct nebo se obraťte na organizátory.
Bojujeme podle Azrikových pravidel boje, která si můžete stáhnout zde. Pozor, tato pravidla jsou podrobnější, než je obvyklé a řeší mnoho jinde ignorovaných problémů. Též zásahové plochy nejsou zcela obvyklé. Opravdu si je pročtěte, na této akci se na jejich dodržování dbá. Na bitvě budou zásahové plochy pro šípy jednotné, pro všechny stejné, stejné jako pro ruční zbraně.
Vzhledem k předpokládané účasti i mladých a méně zkušených bojovníků bude zvláště dbáno na bezpečnost boje. Pokud se neobtěžujete brzdit, rádi nabíháte apod., tak raději vůbec nejezděte. Tohle je "SOFT" bitva.
Kontrola zbraní
Bude dost přísná. Předem varujeme, že nechceme zbraně s tvrdým měkčením (některá měkčení z mikroporézní pryže jsou už za hranou a nepovolíme je). Raději si ověřte, že vaše zbraň projde, předem, nebo si vemte náhradní zbraň.
Také nepovolíme moc těžké zbraně. Pokud má vaše kladivo přes kilo, je jedno, jak je měkké, je nebezpečné už jen svou hybností.
Pokud máte o něco delší zbraň nebo větší štít, tak za -1 život vám 5cm odpustíme. U obouručních zbraní povolíme za -1 život rozumně těžkou (rozuměj, majitelem dobře ovladatelnou) zbraň až do 140cm. U nešikovných, ale hezkých a stylových kladiv apod. i bez postihu :-) Delší obouruční zbraně (halapartny apod.) určitě nepovolíme.
Povolené zbraně
Z neobvyklých zbraní povolíme protáhlé štíty a palné zbraně. I stylově upravé neopakovací NERFky, ale nedivte se, když si občas nepřítel zásahu nevšimne. Vrhací zbraň bude povolena jen jako bonus (viz strany) a kopí bude povoleno jen lizardůme. Další můžete zkusit domluvit (jen předem, na místě už ne).
Jako jednorázová zpestření povolíme omezeně i veselé úleťárny jako jsou třeba gobliní fanatici, inženýra s metačem granátů apod. Pokud by někdo přivezl hezké (a bezpečné a nepříliš rychlopalné) dělo, povolíme ho také (bude dávat za smrt a to i do štítů).
Životy
Základní počet životů je 3. Za kostým lze získat bonusy (viz strany), jedním z nich je čtvrtý život. Nikdo nemůže mít víc. Některé kvesty se budou bojovat na jeden život (bez bonusů za kostým).
Potěr
Občas se u nás vyskytne malé děcko, které se snaží bojovat. Pozor, ať mu neublížíte. Ale taky pozor, ať vás nečekaně nezabije :o) Protože malí nováčci nemají velkou bojovou hodnotu, budou oživováni zadarmo.
Standarty
Každá strana si může přivézt 1-2 hezké bitevní standarty. Potřebuje k nim i nebojujícího (hezky okostýmovaného) vlajkonoše (mladší sourozenec, rodič, nebojující kamarád apod.). U bojů s oživením si může každá strana do svých standart převést část oživení (maximum podle bonusů za kostým celé strany). Vlajkonoš se pak může pohybovat po bojišti a takticky oživovat ze své zásoby. Až mu oživení dojdou, stáhne se ke klasickému oživovači. Vlajkonoš má jeden život a pokud je zasažen, musí se (zadarmo) oživit u klasického oživovače. Vlajkonoši za bitvu neplatí.
Hudebníci
Každá strana s sebou může přivézt hudebníky. U bojů s oživením platí, že pokud oživovač slyší své hudebníky, posune se o výrazný kus dopředu, aby zkrátil cestu pro oživení. Též v bojích, které dopadly (i jen téměř) nerozhodně, rozhodne počet a aktivita hudebníků :o) Hudebníci za bitvu neplatí.
Mágové a léčitelé - aktivní role pro lidi, kteří neumí šermovat
Naší bitvy se můžete zúčastnit aktivně, i když neumíte šermovat. Každá strana může nasadit 1-2 mágy (šamany, nekromanty apod.) a 1-2 léčitele (polní chirurgy, drátovače nemrtvých apod.). Musí mít odpovídající kostým, platí jen polovinu, mají 1 život, oživují se (zadarmo) jako ostatní bojovníci, jen aktivně pomáhají jinak.
Mágové bojují pomocí vrhacích koulí (klasické koule ze zmačkaných z novin, ale mohou být i pěnové míčky nebo nejlépe molitanové fajrbóly (jen vynechte gumu). Zásahové plochy pro koule mágů jsou stejné jako u zbraní nablízko + štít. Koule ležící na zemi mohou sbírat jen mágové (obou stran), ale u sebe mohou mít najednou jen omezený počet.
Léčitelé mohou omotat obvazem (reálný, klidně prošlý obvaz nebo třeba pásy záclony či starého prostěradla) trup spolubojovníka a tím mu doléčit životy do maxima. Obvaz se váže kolem hrudníku či břicha a jsou třeba alespoň tři otočky. Musí se nosit do konce boje. Nelze takto oživovat mrtvé. Počet koulí a obvazů, které má každá strana k dispozici bude dána součtem bonusů za kostýmy dané strany (čekejte cca 4-8 koulí a 4-8 obvazů na stranu). Pokud se někdo přihlásí jako mág či léčitel, napíšeme to u něj v sekci Registrace, abyste věděli, zda jsou stále volná místa.
|